Global Adventurer

GLOBAL ADVENTURER
Global Offshore Structures Ltd., Willemstad, Nederlandse Antillen
Beheer N.V. Nederlandsche Vracht & Tankvaart Maatschappij
& Overseas Shipping Corp.
Bouwwerf Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd., Dundee / 479
Bouwjaar 1952
Grt 9622
Nrt 3644
Dwt 5350
Lengte 152,56 meter
Breedte 19,59 meter
Holte 10,83 meter
Vermogen 4450 pk
Snelheid 12,5 knoop
Imonummer 5424031
Roepnaam PJIQ
Tewater 16-08-1951
Proefvaart
Indienst 28-09-1963

Eerst 1952 / Sunnaas

Mutatie
1966 / Global Adventures

12 september 1975 verkocht sloop aan
Long Jong Industry Co. Ltd., Kaohsiung, Taiwan
26 december 1975 aanvang van de sloop

Bijzonderheden
1952 opgeleverd als tankschip (NV) aan Skibs A/S Nanset,
Larvik, Noorwegen
In beheer bij Iver Bugge, Larvik
Brt 9283, nrt 5201, draagvermogen 13810
Lxbxhxd 152,56 (143,52) x 19,59 x 10,83 x 8,788 meter

1963 verkocht Global Offshore Structures Ltd., Willemstad,
Nederlandse Antillen
in beheer bij Heerema Engineering Service

1963 verbouwd van tankschip tot kraanschip bij
N.V. Dok- en Scheepsbouw Maatschappij Verolme, Rozenburg, destijds één der grootste drijvende kranen ter wereld en het eerste tot kraanschip verbouwde schip
Ontworpen Haagse Ingenieursbureau Heerema Engineering Service,
herdoopt GLOBAL ADVENTURER

September 1963 technische proefvaart op de Noordzee
28 september 1963 officiële proefvaart en overdracht
aan Global Offshore Structures Ltd., Willemstad, Nederlandse Antillen,
in beheer bij N.V. Nederlandsche Vracht & Tankvaart Maatschappij
en Overseas Shipping Corp., Willemstad, Nederlandse Antillen
voor Heerema Engineering Service

1964 R.E.M. eiland geplaatst voor de Nederlandse kust t.h.v. Katwijk voor het verzorgen van commerciële Tv-uitzendingen

1966 verkocht Brown & Root Panama S.A., Panama,
p/a Brown & Root Nederland N.V., Rotterdam