GLOBAL ADVENTURER
Global Offshore Structures Ltd., Willemstad,
Nederlandse Antillen
Beheer N.V. Nederlandsche Vracht & Tankvaart
Maatschappij
& Overseas Shipping Corp.
Bouwwerf Caledon Shipbuilding
& Engineering Co. Ltd., Dundee / 479
Bouwjaar 1952
Grt 9622
Nrt
3644
Dwt 5350
Lengte 152,56 meter
Breedte 19,59 meter
Holte 10,83
meter
Vermogen 4450 pk
Snelheid 12,5 knoop
Imonummer
5424031
Roepnaam PJIQ
Tewater 16-08-1951
Proefvaart
Indienst
28-09-1963
Eerst 1952 / Sunnaas
Mutatie
1966 / Global
Adventures
12 september 1975 verkocht sloop aan
Long Jong Industry
Co. Ltd., Kaohsiung, Taiwan
26 december 1975 aanvang van de
sloop
Bijzonderheden
1952 opgeleverd als tankschip (NV) aan Skibs A/S
Nanset,
Larvik, Noorwegen
In beheer bij Iver Bugge, Larvik
Brt 9283,
nrt 5201, draagvermogen 13810
Lxbxhxd 152,56 (143,52) x 19,59 x 10,83 x 8,788
meter
1963 verkocht Global Offshore Structures Ltd., Willemstad,
Nederlandse Antillen
in beheer bij Heerema Engineering
Service
1963 verbouwd van tankschip tot kraanschip bij
N.V. Dok- en
Scheepsbouw Maatschappij Verolme, Rozenburg, destijds één der grootste drijvende
kranen ter wereld en het eerste tot kraanschip verbouwde schip
Ontworpen
Haagse Ingenieursbureau Heerema Engineering Service,
herdoopt GLOBAL
ADVENTURER
September 1963 technische proefvaart op de Noordzee
28
september 1963 officiële proefvaart en overdracht
aan Global Offshore
Structures Ltd., Willemstad, Nederlandse Antillen,
in beheer bij N.V.
Nederlandsche Vracht & Tankvaart Maatschappij
en Overseas Shipping Corp.,
Willemstad, Nederlandse Antillen
voor Heerema Engineering
Service
1964 R.E.M. eiland geplaatst voor de Nederlandse kust t.h.v.
Katwijk voor het verzorgen van commerciële Tv-uitzendingen
1966 verkocht
Brown & Root Panama S.A., Panama,
p/a Brown & Root Nederland N.V.,
Rotterdam